۱۴۰۳.۰۸.۰۲

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز که دیگر بازدیدکننده روز گذشته نمایشگاه «همچنان طوفان» بود گفت: نمایشگاهی که با عنوان «همچنان طوفان» برگزار شده و طوفان الاقصی را با هنرهای تجسمی نشان داده توانسته به زبان بین‌المللی رفتار خصمانه اسرائیل و رژیم صهیونیستی را از نگاه دنیا، نشان دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: هنر یک زبان بین‌المللی است که خوب می‌تواند جنایات و رفتار حیوانی رژیم صهیونیست را علیه مردم غزه نشان دهد، رفتارهایی که در تاریخ نمونه ندارد و نه در حمله چنگیز و نه حتی در هولوکاست می‌بینیم.

وی تاکید کرد: کار هنری می‌تواند به زیبایی نشان دهد که رژیم صهیونیستی چه جنایاتی کرده است لذا نمایشگاهی که با عنوان «همچنان طوفان» برگزار شده و طوفان الاقصی را با هنرهای تجسمی نشان داده توانسته به زبان بین‌المللی رفتار خصمانه اسرائیل و رژیم صهیونیستی را از نگاه دنیا، نشان دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در این نمایشگاه بیشترین آثار از کشورهای دیگر است و هنرمندان بیش از ۳۰ کشور دنیا در آن مشارکت کرده‌اند و این نشانگر این است که ما انسانهای فطرت‌گرایی که دغدغه انسانیت دارند را با هر دینی در اقصی نقاط جهان داریم وهمین که فطرت الهی افراد آنها را وادار به تولید هنری کرده کار ارزنده‌ای است که جای تشکر، توسعه و رسانه‌ای شدن دارد.

«همچنان طوفان» رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد

وی افزود: باید از رسانه نوین برای نشر هنری که با زبان بین‌الملل جنایات رژیم صهیونیستی را به دنیا معرفی می‌کند، استفاده کنیم. همچنین این نمایشگاه نباید مختص به گوشه‌ای از تهران باشد بلکه باید در مناطق مختلف و حتی استان‌های کشور برگزار شود تا مردم از آثار آن دیدن کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با اشاره به اینکه نباید نمایشگاه «همچنان طوفان» محدود به مدت زمانی محدود شود گفت: فضای مجازی می‌تواند در نشر آثار هنری، کمک‌کننده باشد و من پیشنهاد می‌دهم مستندی از این نمایشگاه ساخته شود و کارهایی که از کشورهای مختلف یعنی از کشورهای اروپایی و آفریقایی گرفته تا کشورهای عربی و آسیایی آمده تا با زبان تصویر و هنر جنایات هنر را نشان ‌دهد، شکل رسانه‌ای پیدا کند و منتشر شود.

وی با بیان اینکه تصاویر نمایشگاه «همچنان طوفان» بسیار گویا است و واقع‌گرایانه مسائل فلسطین را مطرح می‌کند، عنوان کرد: تصاویری که در نمایشگاه از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی می‌بینیم  باعث جاری شدن اشک هر بیننده اثر هنری می‌شود و مظلومیت مردم غزه و لبنان را نشان می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: زبان هنر باید استمرار پیدا کند و هنرمندان دیگر حوزه‌ها از جمله اصحاب موسیقی، تئاتر، سینما هم باید وارد میدان شوند و مظلومیت مردم لبنان و غزه را با هنرشان به دنیا نشان دهند.

«همچنان طوفان» رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد

«همچنان طوفان» رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha